10 zdravih namirnica za vaše zdravo srce

Thinkstock / Ilustracija

Zdravlje srca zahteva izbegavanje brze i prerađene hrane, ali ne samo to. Pravilnim odabirom onoga što jedete možete sniziti nivo holesterola, krvni vritisak i izbeći različite vrste upala.

Ovih 10 zdravih namirnica veoma su povoljne za vaše srce, piše Si-En-En.

1. Ovas i ječam

Ove žitarice sadrže posebno vlakno – beta-glukan, koje u ishrani ima mnogo pogodnosti za ljudsko zdravlje. Beta-glukan, prema istraživanjima, povoljno uteče na imunitet i predstvalja korisnu zaštitu za pacijente podvrgnute zračenju i hemoterapiji. Jedna od njegovih važnijih uloga je i snižavanje holesterola, koje je od posebne važnosti za zdravlje srca.

2. Losos i deblje ribe 

Riblje ulje je bogato omega-3 masnim kiselinama, koje su veoma važne za zdravlje srca. Ribe bogate omega-3 masnim kiselinama su: losos, tuna, haringa, kao i rakovi.

3. Tamno lisnato povrće

Zelena salata, spanać i kelj bogati su vitaminima A, C, E i K, i sadrže antioksidanse koji pomažu oslobađanju toksina iz organizma. Zbog velike količine kalcijuma, magnezijuma i kalijuma, ovo povrće je veoma važno kada je zdravlje srca u pitanju.

4. Orašasti plodovi i semenke

Nesoljene semenke i orašasti plodovi imaju mnogo kalijuma, magnezijuma i drugih minerala koji su poznati saveznici u snižavanju krvnog pritiska. Orasi, pekan orasi, bademi, laneno seme, makadamski orasi i lešnici su veoma dobar izbor. Orasima imaju visok udeo omega-3 masnih kiselina.

5. Repa 

Repa sadrži puno azot-monoksida, pa pomaže otvaranju krvnih sudova i smanjenju krvnog pritiska. Studija sprovedena u Australiji, pokazala je da je kod muškaraca i žena, koji su ispitivani, u roku od šest sati značajno snižen sistolni (gornji) krvni pritisak, nakon unosa 500 grama (dve i po šolje) soka od repe.

6. Avokado 

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American Heart Association pokazalo je da zamena zasićenih masnoća jednim avokadom dnevno može da dovede do smanjenja krvnog pritiska i do 13,5 miligrama po decilitru.

7. Maslinovo ulje 

Zasićene masne kiseline su glavni sastojak mediteranske ishrane. Ona poboljšava zdravlje srca i mozga, smanjuje rizik od raka dojke i povećava dugovečnost.

8. Mahunarke 

Ni jedan spisak hrane dobre za srce ne bi bio potpun bez mahunarki: svih vrsta pasulja, sočiva, leblebija i crno-crvenih grašaka.

9. Mlečni proizvodi snižene masnoće

Iako se može činiti pomalo čudnim to što se mlečni proizvodi nalaze u spisku vrhunskih zdrave hrane za srce, naučnici navode da sir i jogurt mogu biti od pomoći kod smanjenja krvnog pritiska.

10Uravnotežena ishrana sa niskim procentom natrijuma 

Stručnjaci, generalno, tvrde da se treba fokusirati na zdravu hranu svih vrsta i boja.

b92.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама