Automobil na vodonik koštaće 2025. kao hibridni danas

U Toyoti veruju da će cena serijskih modela automobila koji za pogon koriste vodonične gorivne ćelije do sredine naredne decenije pasti toliko da će ova vrsta vozila biti u istom cenovnom rangu sa današnjim modelima sa hibridnim pogonskim sistemom.

Japanski proizvođač jedan je od pinoira u proizvodnji automobila sa hibridnim (benzinsko-električnim) pogonskim sistemima, a ujedno i komercijalno najuspešnija auto-kompanija na svetu kada je reč o hibridima.

Toyota je u poslednje dve decenije širom sveta prodala 10-ak miliona automobila sa hibridnim pogonom, od čega je na putevima ubedljivo najviše Priusa. U međuvremenu, japanski proizvođač postao je pionir još jedne pogonske tehnologije – među prvima je razvio i ponudio tržištu produkcijski automobil koji kao gorivo koristi vodonik, tačnije vodonične gorivne ćelije.

U pitanju je Toyota Mirai, koja se pojavila krajem 2014, i koja se proizvodi i prodaje u maloj seriji, uglavnom kao subvencionisani flotni automobil, s obzirom na visoku cenu od oko 50.000 evra.

Ipak, japanska kompanija smatra da je to samo početak i da će ovaj tip vozila u bliskoj budućnosti biti znatno jeftiniji, zahvaljujući nižim troškovima proizvodnje.

Toyota Mirai na sajmu automobila u Beogradu 2016. (Foto: B92)
Toyota Mirai na sajmu automobila u Beogradu 2016. (Foto: B92)

U Toyoti veruju da će sa smanjenjem maloprodajne cene na tržištu porasti tražnja za automobilima na vodonik, uprkos trenutnoj ekspanziji električnih vozila.

U razgovoru za Autocar na auto-salonu u Tokiju, jedan od direktora Toyote, Naomichi Hata, rekao je da će automobili na vodonik koštati kao i modeli sa hibidnim pogonom.

„Početkom naredne decenije ponudićemo drugu generaciju tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija, koja će omogućiti održivi razvoj vozila sa ovim pogonskim sistemom”,izjavio je Hata.

„Danas je godišnja proizvodnja Toyote Mirai ograničena na 3.000 vozila, ali očekujemo da će do 2025. ona biti udesetostručena“.

„Kao reultat svega toga, verujemo da će – barem u Japanu – te 2025. naš hibridni i automobil na vodonik imati prubližno istu cenu“, optimista je Hata.

Iako većina proizvođača automobila očekuje da će u budućnosti dominirati čisto električni automobili, neke kompanije, poput Toyote, Honde, Hyundaija ili Mercedesa, ulažu velike napore da unaprede tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija i razviju pristupačnije serijske modele na vodonik.

b92.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама