Doručak koji topi masne naslage

Foto: Thinkstock

Doručak je najvažniji obrok jer organizmu obezbeđuje energiju neophodnu za funkcionisanje tokom ostatka dana, kaže Danijela Jakubovic, autorka dijete „Veliki doručak“.

Jakubovic, koja se zalaže za realizaciju izreke „Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah“, u svojoj knjizi „Dijeta velikog doručka“ tvrdi da doručak od 600 do 850 kalorija pre 9 sati ujutro služi kao saveznik metabolizma i drastično podstiče mršavljenje, uravnotežava nivo hormona i sagoreva masne naslage.

„Obilan doručak će aktivirati metabolizam, a ključno je da bude bogat proteinima i vlaknima. Ako se pridržavate svih pravila dijete, za 30 dana možete da smršate do 10 kilograma, a istovremeno jedete sladoled, picu i namirnice koje druge dijete ne dopuštaju“, kaže Jakubovic.

Kod strožije verzije dijeta „Velikog doručka“ za doručak se unosi oko 600 kalorija, a za ručak i večeru do 300 kalorija, premda postoje i manje ograničavajuće verzije dijete.

„Važno je pojesti doručak već 15 minuta nakon ustajanja. I oni koji ne osećaju glad ujutro će se nakon dve nedelje prilagoditi i biti gladni – ističe autorka.

Šta bi trebalo da jedete

Kao primer, Jakubovic navodi omlet s 3 belanca, 50 grama sira, 50 grama šunke, povrća, pola mafina sa sirom, žitarica s 200 mililitara mleka, smutija od jagode i čokoladnog kolača.

Doručak svaki dan treba da se sastoji od sedam porcija proteina, uključujući dve porcije mlečnih proizvoda, dve porcije ugljenih hidrata, dve porcije masnoća i jednu porciju slatkog deserta.

Ručak se sastoji od tri porcije proteina, tri porcije niskokaloričnog povrća, dve porcije povrća sa skrobom i jedne porcije voća.

Večera se sastoji od tri porcije proteina, dve porcije povrća sa skrobom i dve porcije voća.

b92.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама