Evropska mreža za punjenje električnih vozila

 (Foto: Pixabay)

Evropski proizvođači automobila žele da podstaknu prodaju električnih vozila uspostavljanjem mreže stanica za brzo punjenje baterija na putevima.

Ideja proizvođača je da vozači „nakače“ automobil na punjač, pune nekoliko minuta, umjesto nekoliko sati, i nastave put.

Cilj je da se takva mreža uspostavi od Norveške do juga Italije i od Portugalije do Poljske.

Za proizvođače automobila, među kojima su i Folksvagen, BMW, Dajmler i Ford, mnogo je na kocki.

Njihovo zajedničko ulaganje, firma Ajoniti, želi da postavi mrežu na vrijeme da bi bila na usluzi generaciji električnih automobila koja na tržište stiže sljedeće godine.

Takođe, žele da povrate dio tržišta luksuznih električnih auta od Tesle, koji već ima sopstvenu mrežu punjača.

Osnovna ideja je da se električna auta odvoje od stereotipa po kojem se polako pune preko noći, u garažama, i koriste za kratke vožnje.

Ajoniti je prvu stanicu za punjenje otvorio 17. aprila, na autoputu kod malog mjesta Nidercizen u Njemačkoj.

Taj i još pet brzih punjača će do 31. maja biti besplatni, a struju će kasnije naplaćivati.

Plan kompanije je da struju dobija iz obnovljivih izvora.

Firma je sklopila dogovore za oko 300 lokacija, a prosječna razdaljina izmedju njih će biti 120 kilometara.

Kompanija Tesla je pokazala da infrastruktura za punjenje baterija doprinosi prodaji vozila.

Tesla samo u Evropi ima 1 229 stanica sa 9 623 brza punjača.

Međutim, Teslin punjač je jedinstven, dok Ajoniti koristi standardizovani, evropski punjač.

Ajoniti računa na 350 kilovata snage svojih punjača, što je tri puta više od Teslinih.

Trenutno nijedan auto ne može u potpunosti da iskoristi toliku snagu, ali Porše za narednu godinu planira sportski model koji će 15-minutnim punjenjem moći da pređe 400 kilometara.

rtcg.me

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама