Guglov automobil „bez vozača“ izazvao sudar

Kompanija Google priznala je da je jedan od njihovih prototipova sa auto-pilotom delimično kriv za manji sudar sa gradskim autobusom, i time potvrdila da samovozeći automobili još uvek nisu savršeni.

Google već godinama izvodi testove sa „automobilima bez vozača“, a njihovi prototipovi do sada su prešli preko milion kilometara. Iako su ranije izjavljivali da testiranja prolaze bez incidenata, nedavno su u ovoj kompaniji priznali da su njihova vozila sa auto-pilotom ipak učestvovala u 17 manjih saobraćajnih nezgoda.

Međutim, Google je negirao da je za bilo koji od ovih incidenata kriv njihov automobil. Tako je bilo sve do nezgode koja se dogodila 14. februara, kada se kompanijin hibridni Lexus 450h opremljen auto-pilotom „očešao“ o gradski autobus u mestu Mauntin Vju, u Kaliforniji, u kome se nalazi sedište američkog IT giganta.

U udesu inače nije bilo povređenih, a Google je saopštio da je do udesa došlo dok se vozilo kretalo uz desnu ivicu saobraćajne trake i nameravalo da skrene desno. U tom trenutku, kamere i senzori detektovali su vreće sa peskom koje su se zbog olujnog vremena nalazile uz odvod kako bi usmerile vodu u slivnik i sprečile poplavu. Da bi izbegao prepreku koja se iznenada pojavila, Lexus je automatski korigovao putanju i vratio se u sredinu trake.

Tada je otpozadi je našiao autobus i zakačio levu stranu automobila.

YouTube Screenshot
YouTube Screenshot

„Ovakvi incidenti se događaju na ulicama svakodnevno između dva vozila kojima upravljaju ljudi“, objasnio je Google u saopštenju.

„To je primer tipične situacije koju pokušavamo da sprečimo u saobraćaju tako što će je auto-pilot predvideti“.

Iako se u prototipovima samovozećih Google automobila nalaze vozači, u ovom slučaju osoba koja je sedela za volanom nije reagovala jer je mislila da će autobusa da ga propusti. Sa druge strane, to isto je pomislio i vozač autobusa.

„Deo krivice svakako leži na nama, jer da se naš automobil nije vratio u sredinu trake, do nezgode ne bi ni došlo“, priznaje Google i dodaje da će incident inicirati promene u softveru auto-pilota, kako bi se u budućnosti izbegle slične situacije.

U toj kompaniji rekli su da se njihovo vozilo u momentu sudara kretalo brzinom od svega 3 km/h, što znači da je gotovo mirovalo, dok je brzina autobusa iznosila oko 24 km/h.

Pogledajte kako u vožnji funkcioniše prototip samovozećeg Lexusa kompanije Google:

You must be logged in to post a comment Login

Скочи на траку са алаткама