Kako da rešite probleme sa spavanjem?

FOTO: STOCK

Ovde se ne radi o suplementima koji sadrže melatonin ili o čaju od kamilice

Teško vam je da zaspite uveče? Bilo da vas budnim drže stresbol ili ekran telefona i televizora, vaš ceo dan može biti uništen zbog nedostatka tih preko potrebnih sedam do devet sati sna.

Zahvaljujući nauci, sada znamo neke jednostavne načine za rešavanje naših problematičnih navika spavanja i pročitajte kako da rešite devet najčešćih problematičnih situacija.

 

Ovde se ne radi o suplementima koji sadrže melatonin ili o čaju od kamilice (ali ako to kod vas funkcioniše, ne dajte se smesti). Ovi koraci su jednostavni, poput uključivanja alarma, vođenja računa o vremenu konzumacije kofeina i postavljanja jastuka na pravo mesto kako bi se ublažio bol u određenom delu tela.

 

Poslušajte ove savete i imaćete miran san
Poslušajte ove savete i imaćete miran sanFOTO: PROFIMEDIA

1. Ne možete da zaspite

 

Nekoliko sati pre odlaska u krevet nemojte da konzumirate kofein. Vežbajte ujutru ili popodne i mobilni ostavite po strani barem jedan sat pre spavanja.

 

2. Ne možete da se probudite

 

Pokušajte da se budite svaki dan u isto vreme (čak i vikendom) kako bi se vaše telo naviklo na određeno vreme buđenja.

 

3. Bol u ramenu

 

Nemojte da spavate na strani. Ako nikako drugo ne možete da zaspite, onda spavajte na onoj strani na kojoj vas rame ne boli. Može vam pomoći i ako zagrlite jastuk.

4. Ne možete neometano da spavate

 

Izbegavajte konzumiranje alkohola pre odlaska u krevet zato što alkohol utiče na vremenski period koji provedemo u REM fazi sna. Neka temperatura u sobi bude između 20 i 22 stepena.

 

5. Bol u leđima

 

Stavite jastuk ispod butina ako spavate na stomaku odnosno ispod nogu ako spavate na leđima.

 

6. Bol u vratu

 

Menjajte jastuk najmanje svake dve godine. Jedno istraživanje je pokazalo da su po mišljenju mnogih ljudi najbolji čvrsti jastuci od lateksa.

7. Grčevi u nogama

 

Pokušajte da zagrejete bolno mesto, masirate ili istegnete nogu kako biste ublažili bol.

 

8. Gorušica

 

Porazgovarajte s doktorom o lečenju adekvatnim lekovima koji će smiriti želudačnu kiselinu. Pokušajte da spavate na levoj strani tela na uzdignutom jastuku.

 

9. Hrkanje

 

Pokušajte da spavate na strani i blago uzdignete glavu. Pre odlaska u krevet možete da očistite nos fiziološkim rastvorom. Izbegavajte alkohol.

espreso.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама