Kineski odgovor na Teslin Model X

Kineski proizvođač električnih automobila NIO, objavio je tehničke detalje i fotografije krosovera na struju sa motorom od 650 ks.

NIO kaže da je ES8 zamišljen kao električni SUV visokih performansi, sa dizajnom koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Automobil je u najvećoj meri izrađen od aluminijuma, a poput Teslinog Modela X, u kabinu može da se smesti sedam putnika u 3 reda sedišta.

Kinezi su se potrudili da enterijer opreme kvalitetnim materijalima i luksuznim sadržajima.

Presvlake sedišta izrađene su od Nappa kože, a kokpit je dizajniran u minimalističkom stilu sa dva digitalna displeja – ekran ispred vozača služi kao instrument tabla, a veliki centralno postavljeni displej nalik tabletu opslužuje multimedijalni sistem.

Kupci mogu naručiti specijalno suvozačevo sedište sa dodatnom potporom za noge, koje se može pretvoriti u salonsku fotelju, a proizvođač tvrdi da ES8 ima sistem za filtriranje spoljašnjeg vazduha sa aktivnim ugljem i HEPA filterima.

Automobil za pogon koristi dva električna motora ukupne kombinovane snage 653 ks (480 kW) i 840 Nm obrtnog momenta.

Svaki od agregata šalje snagu na po jednu osovinu, pa ES8 ima pogon na sva 4 točka, a automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,4 s.

Električna energija dobija se iz baterija od 70 kWh koje obezbeđuju autonomiju u vožnji od 355 km.

Proizvođač je predvideo opciju da se baterija – kada se isprazni – može zameniti punom za svega 3 minuta, što će ukinuti potrebu za većim pauzama i dužim čekanjima na putovanjima, kada vozač mora da zaustavi automobil i sačeka neko vreme dok se baterije napune na brzim punjačima.

U planu je izgradnja preko 1.000 stanica za zamenu pogonske baterije u Kini, kao i nabavka 1.200 servisnih vozila koja će po potrebi moći da stignu do vozila na putu kome se ispraznila baterija i dopuniti je na licu mesta za 10-ak minuta, što će omogućiti da ES8 pređe maksimalno 100-ak km, kako bi stigao do prve stanice za zamenu baterija.

NEO ES8 je opremljen i tehnologijom polu-autopilota koja se sastoji od 23 senzora, 4 spoljne kamere, radara i 12 ultrazvučnih senzora. Ova tehnologija asistencije vozaču omogućava automatsko kočenje u slučaju opasnosti od sudara, pomoć pri vožnji u uslovima saobraćajnih gužvi i stani-kreni režima, a sadrži i neku vrstu autopilota za vožnju autoputem.

NEO ES8 u Kini košta od 448.000 juana (oko 57.000 evra), a u početku će se prodavati i specijalna ograničena serija od 10.000 primeraka, po ceni od 548.000 juana (oko 70.000 evra).

Kupci se mogu odlučiti i za aranžman sa iznajmljivanjem baterije, uz mesečne troškove od 1.280 juana (165 evra), što prilikom nabavke umanjuje cenu vozila za 100.000 juana (13.000 evra).

Pogledajte video:

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама