Milenković zvucima violine oduševio Cetinjane

Virtuoz na violini Stefan Milenković nastupio je sinoć u Kraljevskom teatru Zetski dom na Cetinju u okviru MIT festivala 2016.

vjetski poznati violinista oduševio je publiku svojom maestralnom izvedbom koncerta “Milenković solo“, ali pored muzike, auditorijum  je očarao sam umjetnik svojom spontanošću, razgovarajući cijelo vrijeme koncerta sa ljudima koji su bili sinoć u pozorištu na Cetinju.

Publika svih generacija koja je došla iz svih krajeva Crne Gore nagradila je Stefana nizom aplauza na otvorenoj sceni, ali i gromoglasnim pljeskom na kraju programa kada ga je vraćala na bis nekoliko puta.

“Sama klasika nema potrebu da se mijenja, ali pristup odnosno prezentacija, definitivno treba. Treba da bude inovativna, svježa, spontana jer se u jednom istorijskom trenutku otišlo u jednu preteranu ozbiljnost, sterilnost, mislim da je to odgurnulo jedan dio publike, pogotovo mlađe. Ja osjećam tako, volim kontakt sa publikom, da upoznam publiku za koju sviram i da oni upoznaju mene“, izjavio je Milenković.

Milenković se, iako je u prvom trenutku imao sumnje u akustičnost, oduševio prostorom Kraljevskog teatra Zetski dom u kome je izveo koncert, ali i publikom koja ga je sinoć nagradila aplauzima, u jednom trenutku kazavši: “Sjajni ste , a ne kažem to svakoj publici“.

“Ovaj prostor je fenomenalan, kada sam ušao u salu nisam mislio da će dobro da zvuči jer ima dosta materijala na stolicama i to sve upija zvuk, ali je akustika fantastična, prosto je zbunjujuće. Intiman je prostor, imate kontakt sa publikom, lijepo je da se napravi spona između scene i auditorijuma. Ljudi su ovdje zaista shvatili ovaj program koji nije lak ni komercijalan jer se radi o recitalu za violinu solo koji se ne radi često, koji je težak i za violinistu i zahtjevan za slušanje, ali reakcija je bila fantastična i to pokazuje da ljudi, ne samo što vole muziku, nego je zaista poznaju i razumiju“, kazao je nakon koncerta Stefan Milenković.

Program „Milenkovich SOLO“ je u originalu osmišljen tako da se sviraju majstori koji su bili povezani sa Paganinijem. Zato su tu Sivori i Rode koji su bili Paganinijevi studenti. Prvi dio je jako interesantan jer sadrži Baha, a zatim „Ysaye“ sonatu koja je po uzoru na Baha. Generalno se radi o snažnoj solo “fešti”.

“Taj program je originalno zatražila Đenova, to je jedan veliki organizator, to je sala Karlo Feliće, njihov teatar od 1.300 mjesta i odatle je Paganini. Oni su prvi zatražili taj recital za violinu solo. Ja sam mislio da je to relativno čudno jer se to ne radi toliko često i nije toliko popularno, ali je koncert bio fantastičan i pomislio sam, da- to je Đenova, tamo ljudi obožavaju violinu i mogu da je slušaju dva sata bez ikakvog drugog instrumenta. Ali evo, i ovdje je bila reakcija fantastična. Veoma sam zadovoljan“, zaključio je čuveni violinista.

Iako je bilo predviđeno da program traje oko 60 minuta, koncert je, budući da je publika pozivala Milenkovića na bis tri puta, zaokružen na gotovo sat i dvadeset minuta.

Nakon koncerta Stefana Milenkovića, MIT festival nastavlja da niže kvalitetne dramske i muzičke sadržaje. Već u ponedjeljak 16. maja na sceni Kraljevskog teatra gostovaće hit predstava iz Evrope, Danski teatar paolo Nani sa predstavom “Pismo”.

Paolo Nani je nadaleko poznat po svom izvanrednom osjećaju za vrijeme, duhovitom i preciznom govoru tijela i majstorstvu u facijalnim ekspresijama. Internacionalna štampa predstavu „The Letter“ naziva Kultom i Klasikom.

„The Letter“ je veoma jednostavna predstava. Ista priča ispričana na petnaest potpuno različitih načina: pijano, u western stilu, u stilu nijemog filma, bez ruku, kao horor, cirkusantski, iznenađeno, vulgarno, magično… No, sve varijacije imaju zajedničke dvije stvari – ni riječ nije izgovorena, a rezultat je veoma duhoviti „krešendo“ igara i iznenađenja.

cdm

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама