Naučno dokazano: Ove namirnice će sprečiti da se ugojite

Želite da smršate ili zadržite vitku liniju? Jedite ovu hranu.

Svakodnevno konzumiranje oko 80 grama voća i povrća bogatog flavonoidima, koje nalazimo u grožđu, jabukama, kruškama, jagodama, rotkvicama… može sprečiti debljanje i poboljšati opšte zdravstveno stanje pojedinca, tvrde naučnici s Harvardskog univerziteta i sa Univerziteta East Anglia.

Flavonoidi su fitohemikalije ili biljni pigmenti koje nalazimo u voću i povrću, a prisutni su i u nekim vrstama čajeva, vinu i čokoladi. Poznato ih je između 4000 i 5000. Ponašaju se kao antioksidansi jer prihvataju slobodne radikale kiseonika koji može oštetiti DNK.

Jedno od glavnih svojstava i funkcija ovih pigmenata je da se apsorbiraju u organizmu i potom vrlo brzo izlučuju iz tela doprinoseći detoksikaciji enzima u jetri.

Uz sve dosad poznate blagotvorne uticaje flavonoida na organizam, američki i britanski naučnici nedavno su ustanovili da voće i povrće s visokim nivoom ovih fitohemikalija pomaže u održavanju stabilne težine i tvrde da pola šoljice ili oko 80 grama određenog voća ili povrća dnevno može poboljšati opšte zdravstveno stanje.

Studijom su obuhvatili podatke o 124.086 muškaraca i žena u Sjedinjenim Državama tokom 24 godine. Ustanovili su da je svakodnevno konzumiranje i vrlo malih količina voća i povrća bogatog flavonoidima bilo povezano s održavanjem odgovarajuće stabilne težine, a kod pojedinaca i s laganim gubitkom kilograma.

‘Od ranije znamo da većina ljudi s godinama dobija na težini, a čak i u najmanjem procentu debljina može značajno uticati na rizik od pojave visokoga krvnog pritiska, razvoja srčanih bolesti, raka ili dijabetesa, zbog čega pojedincima moramo pomoći u održavanju zdrave težine u njihovim srednjim godinama’, kaže profesorica Edin Kesidi s Medicinskog fakulteta Norwich pri Univerzitetu East Anglia.

‘Svakodnevna konzumacija oko 80 grama hrane bogate flavonoidima doprinela je održavanju odgovarajuće stabilne težine kod žena i kod mušaraca različitog životnog doba’, izjavila je Edin.

‘Odnedavno znamo i da flavonoidi utiču na održavanje stabilne težine, na način da u organizmu smanjuju razinu masnoća koju organizam apsorbuje iz hrane. Flavonoidi ubrzavaju metabolizam i utiču na smanjenje apetita’, kaže vođa studije Monika Bertoina s Harvardske škole za javno zdravlje.

Najviše flavonoida ima u malinama, borovnicama, kupinama, jagodama, crnim ribizlama, grožđu, trešnjama, rotkvicama, nekim vrstama čaja, kakaou, kruškama, jabukama, citrusima poput pomorandži i grejpfruta, luku i paprikama.

b92http://b92.net

You must be logged in to post a comment Login

Скочи на траку са алаткама