„Ne dozvolite da vas ubede u suprotno – ne istežite se pre treninga“

Foto: Thinkstock

Šon Arent, direktor Centra za zdravstvene i fizičke sposobnosti na Univerzitetu Ratgers kaže da je verovanje da ćemo se povrediti ako se ne istežemo pre vežbanja samo – mit.

„Istezanje nije loše. Istezanje je sasvim u redu, ali ako ga uradite posle vežbanja“, kaže Arent.

„Ono što želite pre treninga jeste da se zagrejete, ali to ne znači da treba da se istežete. Naravno, mislim na ‘statično’ istezanje, prilikom kojeg se savijate, dodirujete vrh stopala i držite ga dok istežete kvadricepse. To je kao kada biste stavili gumicu u zamrzivač, i vukli je, pokušavajući da se istegnete. Neće proći mnogo pre nego što pukne“, objasnio je.

S druge strane, ako se zagrejete pre treninga, postaćete savitljiviji, navodi Arent.

Zato je najbolje raditi istezanje tokom hlađenja.

„Ako želite istezanje pre treninga, onda je potrebno da ono bude dinamično. U pitanju je pun niz pokreta, poput izvođenja visokih nožnih udaraca i slično. U pitanju nije pravo istezanje, već dinamično zagrevanje“, kaže Arent.

Akutno istezanje smanjuje snagu, dok hronično istezanje smanjuje šansu za povredu.

Što je raznovrsnost pokreta veća, to je veća generalna pokretljivost tela i fleksibilnost tetiva.

 b92.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама