Saznajte da li jedete previše

Mnogi će vam reći da je dovoljno da “probušite kašiku”, kako biste smršali, ali je to teže nego što na prvi pogled izgleda.

Retko ko zna kolike su zapravo zdrave porcije određenih namirnica.

Recimo, u jednom obroku dovoljno je pojesti 120 grama mesa, dok je za užinu više nego dovoljan samo jedan keks.

Olakšaćemo vam kombinovanje namirnica u obrocima tako što ćemo za svaku grupu navesti prave porcije.

Crveno meso

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Jedna šnicla ne bi trebalo da bude veća od veličine vašeg dlana, a ako hoćete da budete precizni, porcija mesa za ručak ili večeru treba da ima 120 grama.

Toliki komad ima oko 162 kcal i 5,4 grama masti.

Riba

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

U jednom obroku treba da pojedete do 130 grama, a ako je reč o masnijoj ribi poput lososa, unećete 271 kcal i 18,8 grama masti.

Zdrava ishrana podrazumeva da se riba na vašem jelovniku nađe barem dva puta nedeljno.

Testenina

Ovaj tanjir je manji nego što izgleda (Foto: Thinkstock)
Ovaj tanjir je manji nego što izgleda (Foto: Thinkstock)

Dovoljno je 70 grama nekuvane testenine za jedan obrok. Iako to deluje kao mala količina, kuvanjem se udvostručuje. Birajte integralnu testeninu koje će vaše telo bolje iskoristiti, a u ovoj količini unećete oko 247 kcal po obroku.

Krompiri

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Porcija krompira treba da ima nešto više od 200 grama, što je jednako jednom srednjem krompiru. Tako ćete obroku dodati 172 kcal.

Povrće

Foto: Luke Jones / Flickr.com

U svakom obroku treba da se nađe barem 80 grama povrća. Izuzev krompira, šargarepe i drugog korenastog povrća, možete slobodno i povećati ovu količinu. Ako ne možete da ocenite koliko treba da pojedete, napunite polovinu tanjira zdravim zelenišem, paprikama, paradajzom ili drugim povrćem po izboru.

Voće

Porcija voća treba da ima oko 80 grama. To je oko dve šake bobičastog ili isečenog voća. Budite oprezni sa unosom slatkih plodova, jer neki sadrže mnogo šećera, a time i kalorija, pa je lako preterati s unosom.

Čips

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Ponekad sebi treba dozvoliti i uživanje u nezdravim namirnicama, kakav je čips, ali kad je to slučaj, ne treba pojesti više od 30 grama. To je prosečno malo pakovanje, koje će vam dati 153 kcal i 7,6 grama masti.

Keks

Foto: Iryna Yeroshko / Flickr.com

Jedan keks bez ikakvog fila može imati oko 70 kcal i ne bi trebalo da pojedete više od toga, ukoliko vodite računa o svom zdravlju.

Sir

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Jedna porcija sira treba da ima oko 30 grama. U tome ćete dobiti oko 125 kcal. Da biste uneli preporučenu dozu kalcijuma, dnevno pojedite tri porcije mlečnih proizvoda.

Čokolada i kolači

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Trideset grama je prava mera za čokoladu, što je oko jednog “reda” čokolade od 100 grama.

Time ćete uneti 159 kcal i 8,9 grama masti.

b92

You must be logged in to post a comment Login

Скочи на траку са алаткама