Šta dve nedelje neaktivnosti mogu da učine vašem organizmu?

Thinkstock

Samo dve nedelje fizičke neaktivnosti dovoljno je da se uveća rizik od hroničnih bolesti kao što su dijabetes tipa II i srčana oboljenja, piše Medical News Today.

Kod grupe mladih, zdravih i fizički aktivnih osoba koje su poštovale preporučenu fizičku aktivnost, samo dve nedelje sedelačkog načina života rezultiralo je malim, ali ubrzanim smanjenjem mišićne mase i povećanjem telesne masti, što dokazano može da ubrza razvoj hroničnih bolesti, a potencijalno može da dovede do prerane smrti.

Dve nedelje neaktivnosti kod učesnika studije prouzrokovalo je gojenje, usporavanje metabolizma i ubrzani gubitak mišićne mase. Osim toga, kardiovaskularna kondicija im je drastično opala, pa nisu mogli da trče duže vreme i istim intenzitetom kao pre studije. Vođa studije doktor Den Katbertson i njegovi saradnici sa Univerziteta Liverpul, prezentovali su svoja saznanja na kongresu o gojaznosti u Portugalu.

Savet je da odrasle osobe između 18 i 64 godine imaju bar 150 minuta umerene ili 75 minuta intenzivne fizičke aktivnosti nedeljno.

Podaci Američkog centra za kontrolu bolesti i prevenciju, pokazuju da manje od 50 procenata odraslih poštuje te preporuke. Manjak redovne fizičke aktivnosti je ključan za gojaznost. Takvo ponašanje vodi dijabetesu tipa II i srčanim bolestima, pa i nekim vrstama karcinoma. Nedostatak aktivnosti utiče i na zdravlje kostiju i mišića. Naučnici su utvrdili da je dvonedeljno mirovanje dovelo do malog ali značajnog povećanja telesne masti.

Salo se primetno gomilalo oko struka, što je siguran znak za hronične bolesti. Naučnici kažu da njihovo istraživanje ukazuje na izuzetnu važnost redovne fizičke aktivnosti i izbegavanja dužih perioda sedenja.

Izvor: Nedeljnik.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама