Test: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Nova generacija Ford Mondea donela je sa sobom veliku i poželjnu promenu. Naime, prethodna verzija limuzine D segmenta pružala je putnicima obilje prostora u kabini, a vozaču uživanje u vožnji, ali je po dizajnu i upotrebljenim materijalima pre izgledala kao povećani Focus nego kao luksuzni i prestižni automobil.

Ford je to primetio i vratio Mondeo u automobilsku nišu koju zaslužuje – u predvorije premijum segmenta. A tu ih čeka izuzetno jaka konkurencija, zbog koje je Ford morao da uloži sve svoje znanje i iskustvo.

Rezultat je automobil koji i izgleda odlično, a vozaču i putnicima pruža maksimalni užitak tokom boravka u njemu.

Ford Mondeo 2.0 TDCi: zapremina 1997 ccm; snaga 110 kW (150 KS) pri 3500-4000 o/min; maks. obrtni moment 350 Nm pri 1750-3000 o/min

Nismo mogli da ne primetimo da su dizajneri zadržali prepoznatljiv nos u stilu Aston Martina, dok zadnji deo neodoljivo podseća na Jaguarove limuzine. Ovo svakako imponuje kupcima Forda, ali nismo sigurni kako se osećaju kupci ovih premijum brendova. Sve u svemu, auto izgleda prestižno, što jedna limuzina i zaslužuje.

U kabini primećujemo dizajnerski uticaj još jedne od premijum kompanija, ovaj put Volvoa (podsećamo, Aston Martin, Jaguar i Volvo jesu, ili su nekada bili u vlasništvu Forda). U pitanju je jednostavna, ravna centralna konzola sa tek nekoliko pravilno raspoređenih tastera i sa praktičnom otvorenom ostavom na dnu.

Dimenzije (dužina/širina/visina): 4871/1852/1482 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2850 mm

Komande multimedijalnog sistema i klima uređaja su objedinjene, što do sada nije bio čest slučaj. Ipak, nema problema sa razaznavanjem potrebnih tastera. Prva stvar koju osetite kada uđete u automobil je odličan kvalitet. Svaki detalj – od kvake na vratima, prekidača, nožnih komandi, pa do načina i zvuka na koji se zatvaraju vrata – deluje izuzetno solidno.

Vozaču i putnicima ovakve stvari dodatno ulepšavaju boravak i korišćenje automobila.

Kvalitet materijala i završna obrada su bitno bolji nego na prethodnoj generaciji Mondea i sada su među najboljim u klasi. Sedišta su deblja nego ranije, telo više utone u naslon, a i je bočna potpora je bolja. Vozačevog sedište, kao i lumbalna potpora podešavaju se „na dugme“, što je deo dodatne opreme.

Komandna tabla je pregledna i elegantna. Plastika table je prijatno mekana.

Volan je dobro profilisan, pa lepo leži u rukama, iako je u maniru Forda tanji nego kod konkurentskih modela. Primetno je da ima manji prečnik nego u prethodnoj generaciji.

Centralna konzola nije previše široka pa visoki vozači mogu da opušteno drže desnu nogu, što je bolje od većine autmobila u klasi. Inače, u Mondeu se sedi nisko i opušteno, kao i u svakoj limuzini, ali primećujemo da vozačko sedište nije postavljeno previše nisko, gotovo na patosu kao ranije, što olakšava ulazak i izlazak iz auta, ali još uvek ne kompromituje zavaljen položaj tela.

Jedno od najdužih međuosovinskih rastojanja u klasi sa sobom donosi višak prostora za kolena za putnike pozadi. Na prvi pogled to se ne primećuje. Međutim, u pitanju je samo optička varka zbog debljeg tapacirunga. Još uvek se pozadi sa lakoćom mogu smestiti tri dvometraša. Zaista impresivno.

Ford u Srbiji nudi dva paketa opreme, a automobil koji vam prikazujemo ima skuplji, Titanium. On je bogat i više nego dovoljan za komforno korišćenje automobila. Može se reći i da je vrlo luksuzan.

Automobil ima automatski klima uređaj sa dve zone, senzore za kišu i automatsko paljenje farova, dnevna svetla, tempomat, svetla koja osvetljavaju unutrašnjost krivine, senzore za parkiranje, audio uređaj sa osam zvučnika, putni računar. U spisku opreme se nalaze i aluminijumske felne promera 16 inča. Od bezbednosne opreme, tu su ABS i ESP kao i sedam vazdušnih jastuka.

Jedna od osobina premijum automobila je vrlo dugačak spisak dodatne opreme, pomoću koje vozilo možete do detalja da prilagodite svojim željama i potrebama.

Vožnja novog Modea predstavlja veliko uživanje, ali moramo da konstatujemo da je auto ipak mirniji i manje sportski u odnosu na prethodnu generaciju, pre svega zbog načina na koje je posešeno ogibljenje. Ono je relativno mekano, pa je auto malo tromiji prilikom odziva na volan. Ipak, pouzdan je na pravcu i u svim vrstama krivima i sposoban je da ostvari velike bočne sile.

Limuzinski „setap“ ogibljenja je kao poručen za naše loše puteve, jer se auto minimalno stresa prilikom prelaska preko kratkih i oštrih neravnina. Uz odličnu akustiču izolaciju, mnogo bolju nego kod prethodnika, nivo mehaničke i aerodinamičke buke je minimalan i pri vrlo visokim brzinama. Zbog toga Mondeo minimalno zamara tokom vožnje i idealan je za dugačka putovanja.

Testirani automobil pogonjen je dvolitarskim turbo dizel motorom snage 150 KS. Najnovija generacija TDCi mašina je elastičnija i uglađenija nego ikada. „Turbo rupa“ na nižim obrtajima je manja nego ikada, ali je za iole dobre performanse potrebno pritisnuti gas do kraja i pustit motor da se zavrti.

To ne predstavlja nikakav problem, jer je uglađenost rada motora i usaglašenost sa kvačilom takva da vas mami na čestu promenu brzina. Sve komande su meke a ručica menjača očekivano precizna.

Prtljažnik: 525 l

Iz mirovanja do stotke ubrzava za 9,3 sekunde, a ono što je važnije su međuubrzanja. Zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 350 Nm, preticanja su brza i bezbedna.

Moderni i snažni turbo dizel motori u teškim automobilima nisu štedljivi kao nekada, ali je Mondeo prilično ekonomičan. Prosečna potrošnja na testu iznosila je 7,8 litara.

Na otvorenom je vrlo ubedljiv. Pri konstantnih 120 km/h potrošnja se kreće oko pet litara, a pri 160 km/h (govorimo iz iskustva sa Autobana) potrošnja je između 7,5 i osam litara. Pri konstantnih 100 km/h potrošnja se kreće oko četiri litra. Na otvorenoj magistrali pažljivom vožnjom možete postići prosek od oko 3,5 litra. U gradu potrošnja se kreće između sedam i po i deset litara u zavisnosti od saobraćaja i načina vožnje.

Ford Mondeo može se nabaviti u osnovnoj varijanti za 21.930 evra, a automobil koji smo testirali košta 25.870 evra, bez dodatne opreme (verzija sa 4 vrata), dok je model sa 5 vrata i istim motorom i paketom 26.410 evra.

b92

You must be logged in to post a comment Login

Скочи на траку са алаткама