Test: Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

Opel je na ivici svojih mogućnosti i pred bankrotstvo povukao gotovo očajnički potez i kreirao je novu Astru. Predstavljamo vam najbogatije opremljeniju verziju ovog modela.

Tekst – Auto magazin TestTeam

Nije tajna da se Opel, kao doskorašnji član General Motors grupe, nalazio u finansijskom problemu.

Bio mu je neophodan prodajni hit, automobil koji će se izdvajati od ostalih i prodajom, odnosno tržišnim učešćem osnažiti Opel.

Opel Astra 1.6 CDTi: zapremina 1598 ccm; snaga 100 kW (136 KS) pri 4000 o/min; maks. o. mom. 320 pri 2000 o/min
Opel Astra 1.6 CDTi: zapremina 1598 ccm; snaga 100 kW (136 KS) pri 4000 o/min; maks. o. mom. 320 pri 2000 o/min

Rečeno, učinjeno. Nova Astra je mehanički na vrhu klase.

Pored toga, Opel se potrudio da „zacementira“ svoju poziciju tako što je po prvi put upotrebio pojedine tehnnološke komponenete u nižoj srednjoj klasi koje su do sada bile dostupne samo u prestižnim limuzinama.

Opelovi dizajneri nisu želeli previše da menjaju stilski pravac koji se pokazao više nego uspešnim.

Razlike u odnosu na prethodni model su sasvim dovoljne da se postojeća ideja usavrši ali i da se novi auto distancira od prethodne generacije.

Nova generacija Astre je grandioznija u odnosu na prethodnika. Recimo, tu je maska hladnjaka sa saćem koje stvara 3D efekat, dok su zadnji stubovi presvučeni crnom plastikom, pa automobil iz daljine izgleda kao da ima krov koji „levitira“ u vazduhu.

Inženjeri su želeli da postignu najbolji raspored mase pa su skratili međuosovinsko rastojanje za 25 milimetara. Uprkos tome, putnici na zadnjim sedištima su profitirali za 35 milimetara za kolena, dok je prostor za glavu vozača povišen za 22 milimetra.

U praksi to znači da je Astra jedan od najprostranijih automobila u klasi.

Prostor za vozača se, naravno, ne dovodi u pitanje, dok putnici pozadi imaju obilje mesta. Osobe visine do 185 centimetara neće imati problema sa prostorom za kolena, a ono što je važnije, prostor za glavu je još veći pa se se pozadi mogu voziti i dvometraši u relativnom komforu.

Ogibljenje je podešeno relativno tvrdo. Astri ne prijaju oštre udarne rupe, ali je ipak dovoljno nežna da vas ležeći policajci i ostale neprijatnosti naših ulica neće previše ometati.

Kada je podloga relativno dobrog kvaliteta, automobil je komforan. Jedino što moramo da zamerimo je da se huk pneumatika po grubom asfaltu preglasno čuje na autoputu.

Testirani automobil pokreće donedavno najjači turbo dizel u ponudi. Iz zapremine 1.6 litara razvija 136 ks i maksimalni obrtni moment od 320 Nm pri 2000 o/min. On je u ovom slučaju uparen sa šestostepenim automatskim menjačem.

Kada je hladan, radi prilično grubo i glasno. Na svu sreću, kada se zagreje, postaje mnogo uglađeniji.

Prtljažnik: 370/1210 l
Prtljažnik: 370/1210 l

Klasični automatski menjač jedan je od najboljih u ponudi. Glavna referenca mu je to što je neprimetan u radu. Jednostavno, vozite i nikada ne morate da razmišljate šta će automobil da uradi.

Promene stepena prenosa su brze, a ono što je još bitnije je da menjač „ne razmišlja“ previše kada promenite stil vožnje i, recimo, sa laganog krstarenja želite da agresivno napadnete deonicu puta sa uskim krivinama.

Moramo da pohvalimo Astru zbog zaista male potrošnje goriva. Proizvođači se trude da smanje zapreminu motora i potrošnju, međutim retko ko je u realnim uslovima eksploatacije uspeo da zaista sačuva nisku potrošnju.

Prosek našeg testa iznosi 5,3 litara dizela na 100 kilometara puta. Pri konstantnih 120 km/h automobil je trošio samo oko 4,8 litara dizela, dok se u gradskoj vožnji zadovoljio sa oko sedam litara.

Cena nove generacije Astre počinje od 13.730 evra. To je akcijska cena koju možete pronaći ne u redovnom, već akcijskom cenovniku.

Ako želite da kupite novi Opel mimo akcijske ponude i već unapred definisanih paketa opreme, savetujemo vam da obiđete sve prodavce u vašoj blizini, pa čak i da pregovarate oko cene automobila koji vas zanima.

Masaža za vozača

Jedna od stavki kojom se Opel ponosi i koja je prvi put ugrađena u C segment jesu anatomska sedišta sa masažom i klimatizacijom. Za njihovu konstrukciju su se pobrinuli čak i medicinski stručnjaci.

Rezultat je jedinstven u klasi, a osim vrhunske ergonomije, Astra može da se pohvali sedištem vozača koje ima masažu i električno podešavanje širine naslona. Oba prednja sedišta imaju mogućnost grejanja ali i ventilacije.

Pobeda nad mrakom

Opel Astra je prva u klasi koja ima inteligentna glavna LED svetla. Svaki far sadrži 16 LED elemenata a uz pomoć kamere skenira se situacija ispred automobila.

Osim automatskog aktiviranja dugih svetala, automobil prepoznaje vozila ispred pa isključivanjem odgovarajućih LED elemenata snop svetla preskače vozila ispred i dodatno osvetljava prostor uz sam put.

„Auto magazin“ je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

zapremina motora 1598 ccm
snaga 100 kW (136 KS) pri 4000 o/min
maks. o. moment 320 pri 2000 o/min
menjač automatski, 6 stepeni
dimenzije 4370/1809/1485 mm
međuos. rastojanje 2662 mm
prtljažnik 370/1210 l
rezervoar 48 l
pneumatici 225/45 R 17
masa 1285 kg
maks. brzina 205 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 9,7 s
potrošnja 3,8/4,5/5,7 l/100 km
emisija CO2 124 g/km
b92.rs

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Скочи на траку са алаткама