Zašto avioni još uvek imaju pepeljare?

Recite nekome ko je mlađi od 18 godina da je pušenje u avionu nekad bilo normalna stvar i pogledaće vas sa krajnjom nevericom.

S obzirom na to da danas na zapadu nije dozvoljeno pušiti čak ni u određenjim parkovima, pušenje u avionu čini se kao prava ludost.

Međutim, nekada je bilo moguće kupiti cigarete od avionske posade i bezbrižno povući dim na visini od 9.000 metara.

Uprkos tome što je ova praksa zabranjena krajem 90-ih, pepeljare iz nekog razloga nisu uklonjene.

Zašto?

Prema listi minimalne opreme američke Federalne uprave za avijaciju, pepeljara u toaletu aviona zakonska je obaveza, piše „Telegraf„.

Uprava je procenila da, ako bi se desilo da neko oseti potrebu da povuče dim, najverovatnije bi zabranjenu radnju obavio u toaletu.

Kako bacanje pikavca u kantu može da prouzrokuje požar, najbolje bi bilo za svaki slučaj u vrata toaleta ugraditi pepeljaru.

Štaviše, ukoliko se neka od pepeljara ošteti, pravila nalažu da mora biti popravljena ili zamenjena u roku od 10 dana (za slučaj da je bar 50 odsto pepeljara u avionu funkcionalno, inače se rok skraćuje na 3 dana).

I zaista, 2009. godine javljeno je da je let kompanije “Britiš Ervejz” odložen jer je osoblje tražilo pepeljaru.

Nekome ovaj protokol možda može delovati smešno, ali 1973. godine 123 putnika je poginulo na letu kompanije Varig iz Rio de Žaneira ka Parizu, kada se Boing 707 zapalio zbog pikavca koji je bačen u kantu. Tom prilikom kabina pilota se ispunila dimom i on je bio primoran da prizemlji letelicu oko 15 kilometara južno od francuske prestonice.

b92

You must be logged in to post a comment Login

Скочи на траку са алаткама